Kunsthavna
Visuell identitet
Kunsthavnas logosymbol består av en dekonstruert «K» bestående av tre søyler i forskjellige vinkler til hverandre tilsynelatende tilfeldig arrangert. Logoen er dynamisk i den forstand at etterlatt inntrykk skal være at den aldri står stille eller er helt lik den forrige versjonen.
Det er laget seks forskjellige versjoner av logoen, som ideelt sett skal brukes om hverandre. På nettsider kan logosymbolene lastes tilfeldig hver gang siden lastes inn i nettleseren. Det kan lages flere versjoner av logosymbolet. Symbolene skal alltid bestå av de tre søylene arrangert slik at de utgjør en «K». Formen og fargen på pålene er det identitetsskapende og gjenkjennende, og dermed vil logoen fungere som identitetsmarkør for Kunsthavna selv om den alltid er forskjellig fra den forrige man så.
I tillegg er «KUNSTHAVNA» satt som logotype i samme formspråk som logosymbolene. Logotype og logosymbol kan stå langt fra hverandre eller tett inntil hverandre. De kan også brukes hver for seg, altså kun navn eller kun symbol. På sikt vil vi at symbolet blir et kjennemerke for Kunsthavna, så derfor vil vi etterstrebe å bruke symbolet mer enn navnet.